Kaip sugalvoti pavadinimą savo verslui?

Kokią reikšmę turi pavadinimas? Labai didelę, jei kalbame apie nedidelio verslo pasisekimo galimybes. Tinkamas kompanijos vardas gali atnešti sėkmę ir populiarumą tam tikrame rate iškart. Ir atvirkščiai, netinkamas pavadinimas gali „paskandinti“ kompanijos sėkmę dar net nepradėjus veikti.

Kai kurie ekspertai mano, kad geriausi yra abstraktūs pavadinimai, nebūtinai reprezentuojantys įmonės veiklą. Kiti teigia, jog įmonės pavadinimas turi būti informatyvus ir iškart suteikti minimalios informacijos apie kompanijos veiklą. Vieni sako, jog geriausia pavadinimą dėlioti iš kelių žodžių, kiti tam prieštarauja sakydami, jog tokie pavadinimai lengvai užsimiršta. Tiesa tokia, jog bet koks pavadinimas gali būti efektyvus, jei jis yra paremtas tam tikra strategija. Ir šiandien mes pateikiame keletą patarimų jums, kaip sugalvoti pavadinimą savo kompanijai/projektui/verslui ar pnš.

Klauskite ekspertų pagalbos

Pavadinimo galvojimas gali būti labai komplikuotas procesas. Jums gali tekti samdytis ekspertus, ypač jei esate tokioje rinkoje, kur jūsų kompanijos pavadinimas gali turėti įtakos verslo sėkmei. Ekspertai gali jums padėti sukurdami vardą, pateikdami pavyzdžių, kurių kompanijų pavadinimai netinkami ir tai turėjo įtakos verslo sėkmei, parodyti analogiškus sėkmingo verslo pavyzdžius ir pnš. Tiesa, tai gali kainuoti nemažus pinigus – Jungtinėse Amerikos Valstijose pavadinimo sukūrimo kaina kartais siekia 80 tūkstančių dolerių. Tačiau investavimas į ekspertų pagalbą gali padėti sutaupyti nemažai lėšų ateityje.

Pavadinimo reikšmė

Pradėkite nuspręsdami, ką norite pavadinimu pasakyti, su kuo norite komunikuoti. Žinoma, pavadinimas turėtų nurodyti pagrindinius jūsų kompanijos teikiamus dalykus. Kuo pavadinimas bus labiau susijęs su jūsų veikla, tuo mažiau jums reiks aiškinti klientams, ką jūsų įmonė veikia ir kuo užsiima. Kita vertus, pavadinimas gali būti ir per daug aiškus. Išgalvotas pavyzdys – „Prienų mašinų detalių gamykla“. Kas jei kompanijai pasiseks Prienuose ir ji norės plėstis? Pavadinimas gali atbaidyti kitų miestų gyventojus.  Be to, jis ryškiai per ilgas.

Galite vadovautis šia atmintine:

  • Pavadinimas turi būti aiškus ne tik jums, bet ir klientams, kuriuos norite pritraukti.
  • Nesirinkite per ilgo ar klaidinančio pavadinimo.
  • Atsiribokite nuo posakių, juokų, kurių klientai gali nesuprasti.
  • Nenaudokite žodžio „Inc“, kaip buvo populiaru visai neseniai, nebent jūsų kompanija tikrai korporuota.
  • Nenaudokite angliškų pavadinimų, jei žinote, kad jūsų kompanija orientuosis tik į lietuvišką rinką.

Galutinė analizė

Jei viskas klostysis sklandžiai, ko gero sugalvosite tris – penkis tinkamus pavadinimus. Perskaitykite kiekvieną iš jų garsiai, pasitarkite su savo komanda, kuris ir kodėl atrodo labiausiai tinkamas, yra reprezentatyvus, tačiau ne per daug aiškus ar apribojantis jūsų veiklą. Padarykite klientų apklausą, ypač jei jau esate pristatę produktą kokiai nors auditorijai. Kaip minėjau, būtinai perskaitykite kiekvieną jų garsiai – taip susidarysite įvaizdį, kaip pavadinimas skambės radijo ar televizijos reklamose.

Prisiminkite – didžiosios kompanijos pavadinimo galvojimui skyrė nuo šešių savaičių iki šešių mėnesių. Jūs ko gero neturėsite tiek laiko, tačiau nepulkite daryti skubotų sprendimų – pavadinimas yra svarbus verslo atributas ir tam reiktų skirti bent pora savaičių

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *